vrijdag 3 maart 2017



Handige opberghulp om over de rugleuning van je zetel te hangen, ideaal voor het opbergen van al je afstandsbediening toestellen.


We kennen het allemaal, meer dan één afstandbediening,
 waar we elke keer moeten naar zoeken.
Ik heb hiervoor van een oplossing gezocht....... en gevonden.


Ik heb de vier stukken van het patroon uitgeknipt, met 1 cm extra naadwaarde. Je kan ook met 2 soorten stof werken, dat is ook heel leuk.
Leg de stukken met de goede kant op elkaar en stik rondom, maar hou een opening van ongeveer 8 cm vrij om je hoes terug te kunnen keren. 
Als dit klaar is, knip je de kanten wat bij en draai je alles netjes om. Strijk nu de twee hoezen, zorg dat de hoeken mooi in een punt zitten en geef dan rond om een sierstiksels. 

Om je hoes te laten hangen, heb ik aan één zijde een zwaartepunt gemaakt.
Ik heb enkele strengen loodveter aan elkaar verbonden, zodat ze mooi naast elkaar blijven liggen. Steek ze in de hoes, zorg dat ze mooi recht liggen. Daarna geef je er net boven, een stiksel zodat ze goed op hun plaats blijven liggen.

Nu leg je de twee hoezen op elkaar. Ik heb onderaan 4 cm vrij gehouden, maar als je liever hebt dat je zakje onderaan begint, leg je de twee onderkanten mooi tegen elkaar. Stik nu de onderzijde en de zijkanten. 
Omdat niet elke afstandbediening dezelfde afmeting heeft, steek je nu jou afstandsbedieningen in het hoesje en kan je de tussenvakjes in 3 of 2 vakjes verdelen. Meet ze keurig af en dan stik je de verdelingen van boven naar beneden.

TIP: je kan het hoesje ook maken om over ene armleuning te leggen. Dan maak je de lengte iets korter.

Veel plezier ermee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Elk jaar maak ik een Kerstdecoratie, met wat ik uit de kringloopwinkel, tweedehands of action komt.  Dit jaar zijn dat twee grote zware ka...